torsdag, juni 02, 2005

den personliga sidan?

De flesta bloggar tycks ju avhandla aktuella händelser, inte sällan nyhetsmässiga, och ofta med relevanta länkar till andra sidor. Det här är ju en mer personlig blogg, men jag undrar om inte jag ska starta en blogg till, av det andra slaget. Där jag kan lägga ut mina högst personliga åsikter om rättsskandaler och nakenchocker.

Fast jag brukar ju inte bemöda mej om att hänga med så bra alla gånger.

Jag undrar om bloggosfären som parasit på det konventionella propagandamaskineriet egentligen är en så bra idé? Det ger bara olika vinklingar på det som redan är på tapeten. Fast man kan ju alltid göra ett eget urval och betona små notiser som ingen annan har lagt märke till. Alla snackar om samma saker, de senaste löpsedlarna, som om politikerna lyssnade på oss och som om vi inte hade egna liv att leva som handlade om helt andra saker. Bor det en liten chefsredaktörwannabee i varje bloggare?

Nå, nog kan jag även kommentera aktuella nyheter och lägga in skojiga länkar på min blogg, även om den ska vara personlig.

1 Comments:

At juni 03, 2005, Anonymous Anonym said...

Inte behöver du starta en blogg till. Var personlig om det offentliga och aktuella, det fungerar hur bra som helst.

 

Skicka en kommentar

<< Home