måndag, maj 30, 2005

Feber och hosta

Jag är hemma med en liten sjuk kille idag. Han är tre år. Det har blåst rejält några dagar nu och han var ute på fredagen och tittade på brännbollsyran med mamma och pappa. Det var bara några hundra meter hemmifån. Det var skoj men det blåste som sagt rejält.

På lördagen var vi på Lövsta marknad inne i centrala Umeå och tittade på stånden och han åkte karusell med en kompis. Också roligt, men blåsigt. Så igår fick han feber och hosta.

Så idag får jag vara hemma från jobbet. Jag hoppas att de klarar sej ok på mitt jobb. Det var flera kollegor hemma från jobbet mot slutet av veckan och helt omöjligt att ringa in vikarier.

Han har ätit sin havrefras med mjölk, tittat på sina teletubbies och alfonsåbergfilmer och lyssnat på sina barnskivor med skojiga sånger. Så nu har han kollapsat i sin säng igen. Sin egna säng i sitt egna rum som han fick när vi flyttade hit för tre veckor sen.

Jag skulle behöva smita iväg och småhandla lite saker men jag får nog vara hemma med honom tills mamma dyker upp. Antagligen bör han vara hemma imorgon också, men då får mamma vara med honom. Jag ringde förresten min mor igår på mors dag, eller rättare sagt så hann hon ringa mej först. Hon brukar kunna vara snabb.