torsdag, december 15, 2005

Wilber åt folket

Redan femte januari i år så framförde jag för första gången en tanke om att jag kunde komma till Göteborg och hålla en Cognitoföreläsning om Ken Wilber, i ett mail till Lukaspojken. Han tyckte att det lät som en bra idé. Lukaspojken är webmaster för Cognito, den filosofiska diskussionssajten. Jag har varit medlem sedan starten.

Vi skulle hålla till på Stadsmuséet, i en rätt stor lokal några våningar upp. Det dök till sist upp sex åhörare från Cognito-communityn (hellre kvalitet än kvantitet) och jag babblade i en och en halv timme plus fikasnack plus frågestund. Alltså i sammanlagt drygt tre timmar. Det var riktigt kul. Jag vill ha föreläsning igen. Kommer jag på något nytt ämne som jag vill orera om i timmar så är Lukaspojken säkert inte omöjlig att övertala.

1 Comments:

At december 19, 2005, Anonymous Anonym said...

Du höll verkligen en inspirerande och kunskapsgivande föreläsning om Ken Wilber! Och vi är tacksama för att du kunde komma ner till Göteborg hålla denna föreläsning.

Lukaspojken :)

 

Skicka en kommentar

<< Home