söndag, december 04, 2005

Kompisar från förr. Några lever ...

Jag hittade för någon månad sen en gammal bekant på nätet. Kul att se hur det går för henne. Vi arbetade tillsammans i Lummelundagrottan för kanske sju år sen. Inte minns jag att hon var socialdemokrat och feminist men jag tror inte att vi pratade så mycket politik på den tiden.

Vad jag minns från tiden i grottan var att vi som jobbade där hade ganska kul rätt ofta. Mycket humor, många fester. Kanske borde jag berätta mer om grottan. Jag hann vara både guide, äventyrsguide och guidechef. Det hände en del genom åren. Jag hann jobba där åtta somrar. Fast det känns lite grann som att sitta och dra gamla lumparminnen.

Kanske kan jag avslöja att jag är vagt bekant med Palle Torsson oxå. Han gick i klassen över mej på gymnasiet och vi hade gemensamma bekanta. Han är mest känd för att ha vanhelgat Pippi Långstump.

Annars är det förvånansvärt få av min gamla bekanta som man kan hitta på nätet.