söndag, oktober 02, 2005

Quiz

På bloggen En filosofs dagbok hittar jag några personliga frågor som kan illustrera lite vem jag är egentligen. Här är de "djupa" frågorna:

Mina tre bästa egenskaper: Smart, snäll och snygg.
Mina tre sämsta egenskaper: Tjurig, asocial, handikappad
Såna här människor gillar jag: Smarta, snälla och snygga
Såna här människor gillar jag inte: korkade, elaka och hatiska
Detta parti röstar jag på: mp (senast)
Därför röstar jag på det partiet: för att sossarna är dumma
Dessa politiska frågor prioriterar jag: arbetslöshet, skola, vård, omsorg och resten av välfärden
Därför prioriterar jag dessa frågor: Idag är det där problemen är.
Denna levande person skulle jag vilja ta en fika med: Ken Wilber
Denna döda person skulle jag vilja ta en seans med: Gud
Det här drömmer jag om: Fred på jorden och att vara ekonomiskt oberoende
Det här får mig att bli alldeles vansinnig: Den globala orättvisan och folk som säger "en spann".
Det här får mig att bli helt lyrisk (typ löjligt glad): Musik, filosofi, humor,
Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på (motivera gärna): Göran Persson
Den här personen skulle jag vilja ge en kram (motivera gärna): Nån ledsen
Detta skulle jag vilja prova på: Fallskärmshoppning
Det här vill jag bli när jag blir stor: Bono i U2
Därför älskar jag En Filosofs Dagbok: En blogg att inspireras av

Fler fråor finns på En Filosofs Dagbok, för en annan dag.