onsdag, december 14, 2005

Fler läsare?

Högkvarteret har tio tips till bloggare för att få fler läsare. Jag kan bara konstatera att jag aldrig kommer att få fler läsare. Till att börja med ska man skriva ofta, helst varje dag. Detta kommer jag att ha klara problem med. Åtminstone om jag ska hålla någon som helst kvalitet. Har jag inget att säga så skriv t.ex om andra bloggar (vilket jag gör nu) säger han.

Att hitta en egen vinkel har jag för det mesta inga problem med. Så vida jag inte ska säga något om senaste löpsedeln förstås. Då lär jag låta som många andra. Speciellt om jag ska göra det så fort som möjligt.

Kommentera på andra bloggar. Detta har jag gjort någon enstaka gång. Kanske kan jag bli bättre på det. Länka till andra bloggar. Det kan jag nog oxå bli bättre på.

Registrera dej på bloggportaler. Jag är bara registrerad på nyligen.se. Någon till kan jag nog registrera mej på.

Använd bilder till dina inlägg. Kan bli svårt. Jag har varken digitalkamera eller scanner så då får jag använda bilder som jag hittar på nätet. Och de flesta får man inte använda. Hittills har jag haft en bild och den stod det att man fick använda. Jag skulle väl kanske kunna köpa en digitalkamera. Eller bara en ny mobil ...

Rätta stavfel, skriv snyggt och korrekt och sant och ange källor. Visst det kan jag nog fixa. Men att stava "också" "oxå" är ett fritt val.

1 Comments:

At december 15, 2005, Anonymous Anonym said...

Hmmm, du har mig. Inser att det inte är särskilt mycket att skryta med.

 

Skicka en kommentar

<< Home