fredag, november 18, 2005

Elrond

På besök i Göteborg i somras så blev jag frågad av en gammal kompis vilken figur i Sagan om Ringen jag var. Tydligen roade de sej med att kategorisera varandra så. Jag hade ingen aning vem jag kunde vara (nån betänketid fick jag inte). Kanske Bilbo sa nån och innan jag han protestera så hade vi bytt samtalsämne. Nu har jag undersökt saken vetenskapligt och fått ett helt annat svar. Jag är Elrond!
"A stern yet benevolent organizer who often knows best, your wits are keenly fixed on aiding efforts you deem worthy."
Här ser du vilka jag inte blev. Pröva själv och berätta om domen.

3 Comments:

At november 24, 2005, Anonymous Anonym said...

Prinsessan Leia!

Med den här motiveringen:
A strong-willed herald of causes against injustice, you passionately strive to right the wrongs around you.

och det kändes ju bra. Sen om det är rätt...

mvh etna

 
At december 04, 2005, Anonymous Anonym said...

jag är Aragon - och det känns ju bra.
Om inte annat är han ju väldigt snygg.
Och så får han de odödliga att överge sin odödlighet för hans charm.
Inte illa.
RS
kulturbloggen.com

 
At december 04, 2005, Blogger Ingemar said...

Samma dag som jag skriver min url på sydsvenskans kulturblogg så svarar en annan kulturblogg mej? Kul att du tittade in iallafall.

 

Skicka en kommentar

<< Home