söndag, januari 01, 2006

Inte nytt men nästan

Via Bisonblogg hittar jag A place for robots som illustrerar hur bloggar länkar till varandra. Ja,se själva.

Sveriges nya fattigdom har länkat till ett av mina inlägg. På Knuff.se kan man hitta den här korta listan.

Jag har inte ansträngt mej för att haka på Bloggar.se ännu. Vi får se när jag ids.

Sossarna har gjort en bloggoffensiv. Länge var nyliberalerna kungar av bloggosfären men nu dräller det av sossebloggar. Det mesta är mest tråkigt. Roger Jönsson skrev nyligen att han inte tror att låg inflation och låg arbetslöshet utesluter varandra, men att många ekonomer förutsätter det. Det är ändå lite intressant eftersom jag tror att han kan ha rätt men sosseledningen gör inte det.


En kommentar om inflation och en om arbetslöshet Texterna och deras siffror är några år gamla men kan nog fortfarande vara av intresse.