onsdag, juni 15, 2005

tre filmer jag nyligen sett

Ja, det är ju mycket jobb, som jag inte får skriva om, och mycket tid med familjen, som jag inte vill lämna ut för mycket på nätet heller. Så jag skriver om några filmer jag har sett.

Nyligen såg jag Kung Fu Hustle på bio, och det var en rätt skojig matinéartad film. En actionkomedi som blev mer och mer övernaturlig allteftersom. Den var vacker, rolig, spännande och nån gång ibland lite rörande oxå. Kan rekommenderas för dem som inte tvekar inför nånting speciellt i min beskrivning av den.

Shakespear in love var på tv nyligen, och den var bra precis som jag minns att den var. Annars så mindes jag inte så mycket för det var rätt längesen som jag såg den senast. Jag reagerade denna gång på att vad som verkar vara en romantisk komedi egentligen ger en ganska blandad bild av kärlekens ansikten och att de älskande inte får varandra på slutet.

Fight club gick oxå nyligen. Första gången jag såg den tyckte jag att den var fantastisk. Det gjorde jag inte denna gång. Den var fortfarande rätt bra. Det blir liksom en helt annan film när man vet handlingen i förväg.

1 Comments:

At juni 15, 2005, Anonymous Anonym said...

Tack för recention av Kung Fu Hustle, den låter rolig så den ser jag gärna. Fight club tyckte jag så mycket om när jag såg den för länge sedan, men jag förstår att det blir annorlunda när man vet vad som komma skall, så den ser jag nog inte om. Shakespeare - du gör mig sugen på att se den igen, så det går jag och gör nu!

 

Skicka en kommentar

<< Home