torsdag, juli 21, 2005

vissa tangenter på mitt tangentbord dör hela tiden. jag funderar på om jag har fått ett virus eller måste köpa ett nytt tangentbord. irriterande. jag klarar mej tack vare skärmtangentbordet.

jag är inte alltid så social. ibland behöver jag vara ifred. en del människor förstår och respekterar det. andra gör inte det. men förr eller senare lämnar de en ifred. jag har fått lära mej dygden tålamod. det är en bra dygd som man ofta har användning för. dygder är som en verktygslåda som hjälper en att tackla tillvaron. skönheten hos funktionalitet.

jag har gillat att vara ensam hemma. jag har fått se Dharma & Greg, Gilmore girls och Scrubs varje kväll. och så har jag läst "Lasermannen" av Gellert Tamas som är riktigt bra. I helgen kommer resten av familjen hem igen och det blir toppentrevligt. sonen har ringt mej flera gånger och han börjar bli riktigt bra på att tala i telefon. förr så lyssnade han bara men nu så kan han prata i fem minuter. visserligen mest om vad han ser men iallafall.

jag trodde att alla viner över hundralappen smakade gott men med senaste chansningen så sköt jag mej i foten. men med lite muscovado blir det uthärdligt. jag jättegillar muscovado. synd att det är rent socker.