måndag, januari 16, 2006

Deltoidernas elddop

I lördags var jag och familjen på Aquarena/Storsjöbadet i Holmsund. Lite mindre än äventyrsbadet i Örnsköldsvik mer roligt ändå. Den där Space Bowl var riktigt kul och den hade dom inte i Ö-vik. Vi åker till äventyrsbaden mest för sonens skull men jag har nog lika roligt själv.

I söndags så har jag för första gången varit på iksu spa gym och utnyttjat mitt iksu spa kort. Jag har inte varit på gym på ungefär två decennier men det var faktiskt rätt skoj och jag tror att jag behöver det. Alla behöver motionera och lättare styrketräning är nog en motionsform som passar mej tror jag. Det gick väl ganska bra men jag var rätt ojämn.
Min svagaste punkt var mina deltoider som var lika svaga som homeopatiska tinkturer, som svältfödda sparvungar. Där får jag lägga ner mycket jobb.