fredag, mars 11, 2005

Första texten!

Med ordet "med" börjar jag så min långa och lysande karriär som bloggare! Idag fyller jag 34 år och ger mej själv en blogg i present. Jag har redan en egen hemsida sen fem år; http://connect.to/Uranus , men texterna där är av en annan karaktär än de vilt dagboksliknande anteckningar som jag tänker publicera här. Jag har suttit och tittat på statistiken för min hemsida ett tag och det är tragikomisk läsning. Det positiva är ju att jag har över 7000 träffar på alla de sidorna tillsammans, att jag har över 1500 på första sidan och över 1000 på innehållssidan, men sen så sjunker träffarna fort. Nån enstaka sida har fått över 300 träffar, de flesta under hundra, flera stycken noll. Jag har försökt att göra reklam för den där hemsidan, inte minst på Cognito.se , men jag är inte riktigt nöjd med den respons som jag har fått. Kanske har jag varit helt fel ute när jag har försökt att hålla en "objektiv" ton i mina skriverier där. Folk gillar det personliga och det subjektiva. Om ni dessutom gillar mej som bloggare får vi se.